PROJEKTAS
„FENOMENAIS GRĮSTAS UGDYMAS“
Vilniaus Gerosios Vilties progimnazija trečius metus dalyvauja projekte ,,Fenomenais grįstas ugdymas“, organizuojamame EDU Vilnius ir „Kūrybingumo mokyklos“.
Fenomenais grįstas ugdymas – holistinis metodas, paremtas tarpsritiniu požiūriu ir siūlantis mokymąsi pradėti nuo realaus pasaulio problemų įvardijimo ir sprendimo. Tai Suomijoje, JAV ir kitose šalyse taikoma šiuolaikinė mokymosi metodika, akcentuojanti asmeninio patyrimo vaidmenį žinių įgijimo procese. Šios švietimo filosofijos centre atsiduria mokinys. Siekiama sužadinti jo aktyvią prigimtį – domėtis, kritikuoti, suprasti mokymąsi kaip kūrybingą būdą spręsti aktualioms problemoms.
Į projektą progimnazija įsitraukė 2021-2022 mokslo metais. Mokiniai tyrinėjo fenomenus „Širdis“ ir „Vanduo“. Patys išsikėlę klausimus apie pasirinktus fenomenus, mokiniai surinko daug medžiagos, atliko įvairių tyrimų, susitiko su mokslininkais. Tad suradę atsakymus į klausimus, įgiję naujų žinių, savo įžvalgomis pasidalijo su kitų klasių mokiniais.
Geras pavyzdys užkrečia, todėl kitais mokslo metais (2022-2023) fenomenus panoro tyrinėti dar daugiau klasių. Šį kartą visi įvairiais aspektais nagrinėjo fenomeną – mišką.
2023-2024 m. m. projekte dalyvauja 1a, 1b, 2b, 4b ir 5b klasių mokiniai bei mokytojai: B. Stankevičienė, R. Masliukienė, A. Kunigėlienė, R,Bartuškevičienė, D.Vėželienė, G.Malakauskienė, J.Andrijauskaitė. 1a, 1b, 2b ir 4b klasių mokiniai tyrinėja fenomeną „Akis“, 5b klasė - fenomeną „Parkai“.